عوارض بارداری

عوارض بارداری مشکلاتی هستند که در دوران بارداری ایجاد می شوند. آنها می توانند سلامت مادر، سلامت نوزاد یا هر دو را در بر گیرند. برخی از زنان مشکلات سلامتی دارند که در دوران بارداری ایجاد می شود و برخی دیگر از زنان قبل از باردار شدن مشکلات سلامتی دارند که می تواند منجر به عوارض شود. دریافت مراقبت های بهداشتی قبل و حین بارداری برای زنان برای کاهش خطر عوارض بارداری بسیار مهم است.

قبل از بارداری

مطمئن شوید که با پزشک خود در مورد مشکلات سلامتی که در حال حاضر یا در گذشته داشته اید صحبت کنید . اگر برای یک مشکل سلامتی تحت درمان هستید، ممکن است ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما بخواهد نحوه مدیریت مشکل سلامتی شما را تغییر دهد. به عنوان مثال، برخی از داروهایی که برای درمان مشکلات سلامتی استفاده می شوند، در صورت مصرف در دوران بارداری می توانند مضر باشند.

در عین حال، قطع داروهای مورد نیاز می تواند مضرتر از خطرات ناشی از بارداری باشد. علاوه بر این، مطمئن شوید که در مورد مشکلاتی که در هر بارداری قبلی داشتید صحبت کنید. اگر مشکلات سلامتی تحت کنترل باشد و مراقبت های دوران بارداری خوبی داشته باشید، احتمالاً یک نوزاد طبیعی و سالم خواهید داشت.

در دوران حاملگی

علائم و عوارض بارداری می تواند از ناراحتی های خفیف و آزاردهنده تا بیماری های شدید و گاه تهدید کننده زندگی متغیر باشد. گاهی اوقات تشخیص اینکه کدام علائم طبیعی است و کدام یک غیر طبیعی برای یک زن دشوار است. مشکلات دوران بارداری ممکن است شامل شرایط جسمی و روحی باشد که بر سلامت مادر یا جنین تأثیر می گذارد. این مشکلات می تواند ناشی از باردار شدن باشد یا در اثر بارداری بدتر شود.

بسیاری از مشکلات خفیف هستند و پیشرفت نمی کنند. با این حال، هنگامی که آنها این کار را انجام دهند، ممکن است به مادر یا کودک او آسیب برسانند. به خاطر داشته باشید که راه هایی برای مدیریت مشکلاتی که در دوران بارداری پیش می آید وجود دارد. در صورت داشتن هر گونه نگرانی در دوران بارداری، همیشه با ارائه دهنده مراقبت های دوران بارداری خود تماس بگیرید.

موارد زیر برخی از مشکلات رایج سلامت مادر یا مشکلاتی است که یک زن ممکن است در طول بارداری تجربه کند:

کم خونی نماد خارجی

کم خونی کمتر از حد طبیعی تعداد گلبول های قرمز سالم است. درمان علت زمینه ای کم خونی به بازیابی تعداد گلبول های قرمز سالم کمک می کند. زنان مبتلا به کم خونی مرتبط با بارداری ممکن است احساس خستگی و ضعف کنند. با مصرف مکمل های آهن و اسید فولیک می توان به این امر کمک کرد. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما سطح آهن شما را در طول بارداری بررسی می کند.

کمپین او را بشنوید

کمپین Hear Her از تلاش های CDC برای جلوگیری از مرگ های مرتبط با بارداری با به اشتراک گذاشتن پیام های بالقوه نجات دهنده در مورد علائم هشدار دهنده فوری حمایت می کند.

عفونت های دستگاه ادراری نماد خارجی (UTI)

UTI یک عفونت باکتریایی در دستگاه ادراری است. اگر دارید ممکن است UTI داشته باشید

• درد یا سوزش هنگام استفاده از حمام.
  • تب، خستگی یا لرزش.
  • تمایل به استفاده مکرر از حمام.
  • فشار در قسمت پایین شکم.
  • ادراری که بوی بد می دهد یا کدر یا قرمز به نظر می رسد.
  • حالت تهوع یا کمردرد.

اگر فکر می کنید که عفونت ادراری دارید، مهم است که به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مراجعه کنید. او با آزمایش نمونه ای از ادرار می تواند تشخیص دهد که آیا عفونت ادراری دارید یا خیر. درمان با آنتی بیوتیک برای از بین بردن عفونت باعث بهبود آن می شود، اغلب در یک یا دو روز. برخی از زنان بدون داشتن علائم، باکتری را در مثانه خود حمل می کنند. پزشک شما احتمالاً ادرار شما را در اوایل بارداری آزمایش می کند تا ببیند آیا این مورد است و در صورت لزوم با آنتی بیوتیک درمان می کند.

شرایط سلامت روان

برخی از زنان در طول یا بعد از بارداری دچار افسردگی می شوند. علائم افسردگی عبارتند از:

• خلق و خوی ضعیف یا غمگین.
  • از دست دادن علاقه به فعالیت های سرگرم کننده.
  • تغییر در اشتها، خواب و انرژی.
  • مشکل در تفکر، تمرکز و تصمیم گیری.
  • احساس بی ارزشی، شرم یا گناه.
  • افکاری که زندگی ارزش زیستن ندارد.

هنگامی که بسیاری از این علائم با هم ظاهر می شوند و بیش از یک یا دو هفته در یک زمان طول می کشند، این احتمالا افسردگی است. افسردگی که در دوران بارداری ادامه می یابد، می تواند مراقبت از خود و فرزندش را برای یک زن دشوار کند. داشتن افسردگی قبل از بارداری نیز یک عامل خطر برای افسردگی پس از زایمان است. دریافت درمان هم برای مادر و هم برای نوزاد مهم است. اگر سابقه افسردگی دارید، مهم است که این موضوع را در اوایل بارداری با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در میان بگذارید تا بتوان برنامه ای برای مدیریت آن تهیه کرد.

فشار خون بالا (فشار خون بالا) فشار خون بالا

و مزمن کنترل نشده قبل و در طول بارداری، زن باردار و کودکش را در معرض خطر مشکلات قرار می دهد. با افزایش خطر عوارض مادری مانند پره اکلامپسی همراه استنماد خارجی، جدا شدن جفت (زمانی که جفت از دیواره رحم جدا می شود) و دیابت بارداری. این زنان همچنین با خطر بیشتری برای پیامدهای بد تولد مانند زایمان زودرس ، داشتن یک نوزاد کوچک برای سن حاملگی خود و مرگ نوزاد مواجه هستند. مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که قبل از باردار شدن، مشکلات فشار خون را با پزشک خود در میان بگذارید تا درمان و کنترل مناسب فشار خون قبل از بارداری انجام شود. دریافت درمان فشار خون بالا قبل، حین و بعد از بارداری مهم است.

دیابت در دوران بارداری

در مورد انواع دیابت در دوران بارداری، درصد زنان مبتلا و آنچه CDC برای پرداختن به این موضوع مهم بهداشتی انجام می دهد، بیاموزید. مدیریت دیابت می تواند به زنان کمک کند بارداری سالم و نوزادان سالمی داشته باشند.

چاقی و افزایش وزن

مطالعات اخیر نشان می دهد که هر چه زنی قبل از باردار شدن وزن بیشتری داشته باشد، خطر عوارض بارداری از جمله پره اکلامپسی، GDM، مرده زایی و زایمان سزارین بیشتر می شود. همچنین، تحقیقات CDC نشان داده است که چاقی در دوران بارداری با افزایش استفاده از مراقبت های بهداشتی و خدمات پزشک و اقامت طولانی تر در بیمارستان برای زایمان مرتبط است. زنان چاق و دارای اضافه وزن که قبل از بارداری وزن کم می کنند، احتمالاً بارداری سالم تری خواهند داشت. در مورد راه های رسیدن و حفظ وزن سالم قبل از بارداری بیشتر بدانید.

عفونت هانماد خارجی

در دوران بارداری، کودک شما از بسیاری از بیماری‌ها مانند سرماخوردگی یا حشرات معده در حال عبور محافظت می‌شود. اما برخی از عفونت ها می توانند برای شما، کودکتان یا هر دو مضر باشند. اقدامات آسان مانند شستن دست ها و اجتناب از برخی غذاها می تواند از شما در برابر برخی عفونت ها محافظت کند. شما همیشه نمی‌دانید که آیا عفونت دارید یا نه – گاهی اوقات حتی احساس بیماری نمی‌کنید. اگر فکر می کنید ممکن است عفونت داشته باشید یا فکر می کنید در معرض خطر هستید، به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مراجعه کنید.

عفونت های HIV، هپاتیت ویروسی، STDs و TB می تواند حاملگی را پیچیده کند و ممکن است عواقب جدی برای یک زن، پیامدهای بارداری و جنین او داشته باشد. غربالگری و درمان این عفونت ها و واکسیناسیون علیه ویروس هایی مانند هپاتیت B و ویروس پاپیلومای انسانی می تواند از بسیاری از پیامدهای بد جلوگیری کند.

Hyperemesis Gravidarumنماد خارجی

بسیاری از زنان به خصوص در طول 3 ماه اول بارداری دچار تهوع یا استفراغ یا “بیماری صبحگاهی” می شوند. اعتقاد بر این است که علت تهوع و استفراغ در دوران بارداری افزایش سریع سطح هورمونی به نام HCG (گنادوتروپین جفتی انسان) است که توسط جفت ترشح می شود. با این حال، تهوع و استفراغ شدید و مداوم در دوران بارداری رخ می دهد – شدیدتر از “بیماری صبحگاهی”. این می تواند منجر به کاهش وزن و کم آبی بدن شود و ممکن است نیاز به درمان شدید داشته باشد.